Petőfi-kilátó Kormossal
Kirándulás

Petőfi-kilátó, Pomáz

Ez a hétvége minden ízében a kirándulás jegyében telt, mivel a Gaja-szurdokot követő napon is egy kis kiruccanásra indultunk. Ezúttal társaságunk is akadt, mégpedig Kormi, Zserbóka legjobb barátja, akitől azt reméltük, hogy megtanít ezt-azt a mi kis blökinknek a helyes kutya viselkedést illetően.

A kirándulást a pomázi Vróci út végéről kezdtük. Innen kb. 1 órás, de inkább kevesebb sétával, de gyakran inkább mászással jutottunk fel a Petőfi-kilátóhoz. A szintkülönbség kb. 200 méter a túra során, ami a kutyáknak persze meg se kottyan, viszont minket szembesített a nem éppen kiváló állóképességünkkel.

Kormi, labrador retriver révén gyönyörűen sétál láb mellett, szót fogad, így éles ellentétben áll a mi kis szertelen spánielünkkel. Persze az elején ő is elragadtatva szaladgált fel-alá, aztán lassan, de kitartóan cammogott mellettünk. Zserbóka közben oda-vissza futkorászott, meg nem állt egész idő alatt.

Az odafelé vezető úton senkivel sem találkoztunk, azonban visszafele már többen jöttek velünk szembe. Sajnos sikerült egy családdal bajszot akasztanunk, akik nem megfelelően kezelték Zserbóka közeledését. Mindig csalódnom kell, hogy mennyire hiányos a kutyás etikett, bárhova is megyünk. Alapvető dolog kéne legyen, hogy nem dugjuk idegen kutyák orra alá a kezünket, hiszen sosem tudhatjuk, hogyan reagál az eb. Zserbóka példának okáért félős, így aki hirtelen mozdulatot tesz felé, ugatással jutalmazza.

Petőfi-kilátó

Az incidenst követően így inkább maradtunk a hám és flexi póráz kombinációjánál. Természetesen ekkor találkoztunk olyan kutyával, akivel ő is szívesen játszott volna. Hát ez pech. Ezt követően még egy érdekes találka volt, ami pont az előző bekezdésben említett hiányos kutyás etikett állásfoglalásomat cáfolja meg. Szintén egy család jött velünk szemben, velük egy élénk, szép tekintetű border collie. Igaz, hogy a kutya szabadon futkosott és alig hallhatóan hívták vissza, de mégis rögtön szimpatikus lett a család azzal, ahogy Zserbóka felé közelítettek. Természetesen ezt ő is hamar megérezte, így az ugatás elmaradt és hatalmas farokcsóvással üdvözölte az idegeneket.

Összefoglalva ennek a délelőttnek a tanulságát. A kirándulás során mindenféle emberekkel találkozhat az ember, ezért vigyázzunk, hol engedjük szabadon a kutyánkat. A Petőfi-kilátó remek 2-3 órás program (akár tovább is mehetünk az útvonalon) és a kedvenceink is garantáltan remekül érzik majd magukat. Végül, de nem utolsó sorban Kormi „terápiás” jellege hidegen hagyja Zserbókát, ő jól elvan a saját makacsságával, köszöni szépen.